Az elmúlt hetekben a megszokottnál több meghibásodás történt a BKK jegy- és bérletautomatáinál, ami egyértelműen jelzi: a több mint tíz éve működő géppark felújítása elengedhetetlen. Ezért a BKK lefolytatta az automatahálózat teljes megújításához szükséges közbeszerzési eljárást, így a munka még az idén elkezdődik.
Érezhetően növekedtek a BKK jegy- és bérletkiadó automatáinál tapasztalt technikai problémák az elmúlt időszakban. A hibák többsége a nyomtatóegységeknél jelentkezik, amelyek különösen érzékenyek az időjárásra. Csapadékos, párás időben, vagy nagy hőingadozáskor a papír könnyebben elakad, emiatt az automaták átmenetileg üzemen kívül kerülnek. Az üzemeltető folyamatosan dolgozik a hibák elhárításán, a nyári időszakban is teljes kapacitással, ennek ellenére sokszor előfordul, hogy egy-egy javítás után rövid időn belül újra meghibásodik ugyanaz a gép.
A folyamatos technikai problémákat az elöregedett géppark és az elhasználódott hardvereszközök okozzák. Hosszú távon csak az automaták teljes körű korszerűsítése hozhat érdemi megoldást, hiszen a készülékekben nemcsak a nyomtatók, hanem a bankjegy- és érmekezelők, valamint a bankkártyás terminálok cseréje is szükséges – írta közleményében a BKK.
A BKK már lefolytatta az automatahálózat teljes megújításához szükséges közbeszerzési eljárást, a Fővárosi Közgyűlés pedig biztosította a munkához szükséges forrást. Ezek a lépések nemcsak további öt évre biztosítják az automatahálózat működését, hanem lehetővé teszik az eszközök teljes korszerűsítését is.
A 2025-ben induló projekt során a meglévő automaták felújítása mellett vadonatúj, modern készülékek is érkeznek a legforgalmasabb helyszínekre. A Deák Ferenc téren és az Oktogonnál már most is kipróbálhatók azok az újgenerációs, nagy kijelzős automaták, amelyekből 35 darab váltja fel a régi gépeket. A teljes hálózat felújítása 2026-ban fejeződik be.