Budapest új közlekedési fejlesztésbe kezdhet: elindulhat a metróbuszrendszer, amely a külvárosi lakosokat gyorsan és átszállás nélkül juttatná el a metróvonalakhoz. Karácsony Gergely főpolgármester bejelentése szerint a cél az, hogy a közösségi közlekedés versenyképesebb alternatívát nyújtson az autózással szemben.
A főpolgármester emlékeztetett arra, hogy 75 éve jöttek létre Budapest külső kerületei, de sok helyen még ma sem eléggé vonzó a tömegközlekedés. Felidézte azt is, hogy a káposztásmegyeri metró ígérete már 40 éves, mégsem valósult meg. A kötöttpályás fejlesztések továbbra is bizonytalanok, részben a kormány és az Európai Unió feszült viszonya miatt.
A Budapesti Közlekedési Központ az elmúlt években jelentős energiát fordított az adatalapú tervezés megerősítésére, ennek eredményeként született meg a metróbuszhálózat terve. A járatok gyakori követéssel, a lehető legközvetlenebb útvonalakon közlekednének, így gyors és kényelmes kapcsolatot biztosítanának a külkerületekből a város fő közlekedési tengelyeihez.
Karácsony szerint a metróbuszrendszer bevezetése mindenki számára előnyös lenne, mivel az autós közlekedéssel szemben hatékony alternatívát kínál, hozzájárulva a város fenntarthatóságához és élhetőségéhez.